Vol 4, No 1 (2015)

Table of Contents

Issue Introduction
Educational Research on Diversity and Quality Improvement in Education

Investigación educativa en torno a la diversidad y la mejora de la calidad de la Educación

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Julie Spencer-Rodgers, Antonio Cortijo-Ocaña
DOI:10.7821/naer.2015.1.121
pages 1
Special Section: Diversity Issues in Psychology and Education
The Relationship between Test Anxiety, Epistemological Beliefs and Problem Solving among Students

La relación entre la ansiedad ante los exámenes, las creencias epistemológicas y la resolución de problemas entre los estudiantes

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Vali Mehdinezhad, Zeinab Bamari
DOI:10.7821/naer.2015.1.97
pages 2-8
An Attack on Inclusive Education in Secondary Education. Limitations in Initial Teacher Training in Spain

Un ataque a la educación inclusiva en la Enseñanza Secundaria. Limitaciones de la formación inicial del profesorado en España

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Manuel López-Torrijo, Santiago Mengual-Andrés
DOI:10.7821/naer.2015.1.100
pages 9-17
Teachers’ beliefs about diversity: an analysis from a personal and professional perspective

Creencias del profesorado acerca de la diversidad: un análisis desde la perspectiva personal y profesional

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Esther Chiner Sanz, María Cristina Cardona Moltó, José Marcos Gómez Puerta
DOI:10.7821/naer.2015.1.113
pages 18-23
Articles
Determinants of Internet use for interactive learning: an exploratory study

Determinantes del uso de Internet para el aprendizaje interactivo: un estudio exploratorio

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Jonatan Castaño-Muñoz, Josep M Duart, Sancho-Vinuesa Teresa
DOI:10.7821/naer.2015.1.93
pages 24-31
Media Literacy through photography and participation. A conceptual approach

Alfabetización mediática a través de la fotografía y la participación. Una aproximación conceptual

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Angel V. Rabadán
DOI:10.7821/naer.2015.1.96
pages 32-39
Educative Supervision in International Cooperation Contexts

Supervisión educativa en contextos de cooperación internacional

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Ana Ortiz, Pedro Valdivia-Moral, Javier Cachón, Joel Prieto
DOI:10.7821/naer.2015.1.98
pages 40-45
Enhancing learning with the social media: student teachers’ perceptions on Twitter in a debate activity

Enriqueciendo el aprendizaje con social media: las percepcio-nes del alumnado sobre Twitter usado en una actividad de debate

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Gemma Tur, Victoria I. Marín
DOI:10.7821/naer.2015.1.102
pages 46-53
Questionnaire evaluating teaching competencies in the university environment. Evaluation of teaching competencies in the university

Cuestionario de evaluación de las competencias docentes en el ámbito universitario. Evaluación de las competencias docentes en la universidad

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Juan Antonio Moreno-Murcia, Yolanda Silveira Torregrosa, Noelia Belando Pedreño
DOI:10.7821/naer.2015.1.106
pages 54-61
Analysis of risks in a Learning Management System: A case study in the Spanish National University of Distance Education (UNED)

Análisis de los riesgos de un sistema de gestión del aprendizaje: un estudio de caso en la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)

 PDF
 SPANISH TRANSLATION
Esteban Vázquez Cano, M.ª Luisa Sevillano García
DOI:10.7821/naer.2015.1.107
pages 62-68



The texts published in this journal, unless otherwise indicated, are subject to a Creative Commons Attribution-Noncommercial-NoDerivativeWorks 3.0 Spain license. They may be copied, distributed and broadcasted provided that the author, the journal (NAER, New Approaches in Educational Research), and the institution that publishes them are cited. Commercial use and derivative works are not permitted. The full license can be consulted on http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en.


N.Appr.Ed.Rs. e-ISSN 2254-7339. DOI 10.7821 NAER. Rosabel Roig Vila. University of Alicante. Carretera San Vicente del Raspeig s/n - 03690 San Vicente del Raspeig - Alicante - Spain. Phone:(+34) 96 590 37 21 | Fax: (+34) 96 590 3721 | editor.naerjournal@ua.es | http://naerjournal.ua.es Developed with Open Journal System